Fråga

Bettan:
jag har en liten fråga;)
Dom senaste två månaderna har jag blivit väldigt lätt fet i hårbotten, och då är det redan dagen efter att jag duschat! Funderade på om det är min hårinpackning, men när jag varit utan den har det blivit lika fett ändå.
Det är så sjukt drygt, och det var länge sen jag haft det här problemet nu. Jag har använt samma shampo i över ett år nu, så det kan inte vara det kanske. använder inga andra hårprodukter heller.
Men du kanske vet nåt shampo som motverkar fett hår, som funkar bra? eller några andra tips?:)

Thank you doll ! :)
Jag skulle tipsa om torrshampoo! Det ger lite volym också vilket aldrig är fel.
Om du nyss bytt hårinpackning kan det ju vara den. Och om du testat utan den med bara shampoo och balsam så kan det ju vara så att hårbotten sugit åt sej fett och därför blir det fett direkt igen.
Testa byta eller skippa hårinpackningen ett längre tag?
Det kan ju också vara att du kanske pillar mer i håret nu när du inte har löshåret i?

Finns ett shampoo på apoteket som heter Sevorex. Det är till för fett hår och mjäll.
Har hört att det ska vara bra. Har själv aldrig testat dock. Det ska räcka att använda det en gång iveckan och däremellan vanligt shampoo.
Så finns det ju hur många andra som helst. Tony and Guy har ett shampoo för fett hår också vet jag.
Borde gå att köpa på Åhlens. Dock brukar det vara dyrare där så det rekomenderar jag inte :P.
Kolla nån hårsalong istället isf.

Hoppas du hittar någon lösning !! :)

Kommentarer
Postat av: Bettan

tack för tipsen, babe:D

och ja, jag pillar lite mer i håret nu, när jag inte har löshåret i, jag kanske borde minska på det xD haha

2010-01-13 @ 00:28:33
URL: http://roseofdespair.blogg.
Postat av: Emmilie

Hej jag har lite frågor angående löshår.

Jag färgar mitt hår rött och skulle vilja ha löshår eftersom jag va dum och klippte mig och inte riktigt trivs i den längd jag har nu.



Men jag hittar inget löshår som är rött, kan man köpa blondt och färga det rött med samma färg som jag använder till mitt eget hår när jag färgar det?



Vilken sida skulle du rekomendera att jag köper håret ifrån, jag vill ha det på clips, så jag kan ta i och ur det som jag själv vill.

Vore jätte snällt om du kunde svara på dom här frågorna när du har tid. :)



// Emmilie

2010-01-17 @ 19:05:12
Postat av: linn

jag har en fråga. ska beställa löshår från rapunzelofsweden och undrar ifall det håret går att färga? :) det står att det är remy, certifierat äkta mänskligt hår (vet inte riktigt vad det betyder). vore tacksam för svar.

2010-01-24 @ 14:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0