Fråga

Rebecka:
hej.
Alltså jag undrar en grej.. det finns en hårfärg som heter cendré (vet inte stavning) .
hur ser den egentligen ut? konstig fråga kanske, men jag har frågat massa olika frisörer och alla säger olika. någon sa att det var ett annat ord för naturligt blond , någon annan att de va ..blond-brun(nån blandning) o en tredje sa att det var en mellanblond med lila/violetta skiftningar..


Hej Rebecka. Det jag hört om cendré är att det är typ askblond (blond som lutar lite åt det gråa/ kalla blonda hållet)
Just ordet cendré är franska och betyder mörkblond tydligen.
Men det jag skulle säga är väl att just cendré gör det blonda håret mer naturligt blond.
Tar bort gula toner och gör det mer åt det kalla/gråa hållet.

Mer än så kan jag inte hjälpa dej med tyvärr.
Hoppas det var till någon hjälp ! :)

/Emelie

Kommentarer
Postat av: Nathalie

hej! om man ska slinga håret, är det bäst att klippa sig efter eller före? :) vad är skillnaden?

kram!

2010-04-20 @ 17:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0